Co vše by měl obsahovat internetový nákupní košík?
Dnes více než kdy dříve lidé nakupují přes internet. Je to jen pochopitelné. Přeci jen, jedná se o rychlý, efektivní a pohodlný způsob, jak nakoupit cokoliv potřebujeme, a to bez ohledu na to, kde se právě nacházíme.
Tento trend byl navíc zvětšen i díky epidemii koronaviru, která uzavřela většinu obchodů. Pokud tedy chceme koupit elektroniku, nezbývá nám, než se spolehnout na internetové obchody.
Ty mají samozřejmě i své nevýhody. Jednak proto, že zde musíme platit i poštovné a balné, které může někdy dosáhnout i velkých částek, zvlášť pokud například nakupujeme v zahraničí. Také musíme čekat, než nám náš nákup přinesou. A to se také ne každému chce. Přesto však nelze popřít, že má tento způsob nakupování své výhody.
Naprosto nezbytnou součástí všech e-shopů je i nákupní košík. Jedná se o sekci, kde budeme mít přesně uvedeno, co jsme se dosud rozhodli koupit, alespoň tedy při této návštěvě. Máme zde jak přesný název daného produktu, tak i množství, které jsme se rozhodli zakoupit. Dále je zde pak cena, a to jak jednotková, tak i celková. V obou případech je jak s DPH, tak i bez.
Samozřejmě to není vše. Máme zde také možnost jednu či více položek z košíku odebrat, pokud se rozhodneme, že je z nějakého důvodu nakonec nechceme. Je totiž třeba pamatovat, že to, co zde máme, ještě není závazná objednávka.
K té se přistupuje až v dalším kroku. Z košíku můžeme jediným stisknutím tlačítka přejít k finalizaci našeho nákupu, tedy výběru platební metody, způsobu doručení, dopravní společnosti a dalších nezbytných údajů. Před samotnou finalizací pak vidíme celkovou cenu, včetně poštovného a balného. Můžeme se tak ještě před tím, než objednávku odešleme, podívat, jaká bude skutečná celková cena.
To vše by měl nákupní košík obsahovat, pokud skutečně chceme, aby v pořádku plnil svou funkci.